Opinie a Lyoness w praktyce – cz. III

Bogusia, nasza niestrudzona bohaterka, o której pisaliśmy w dwóch poprzednich artykułach, zarejestrowała się w Lyonesszrobiła pierwsze zakupy w sklepach online. Tym razem nadszedł czas na weryfikację opinii o Lyoness w odniesieniu do zakupów offline.

OPINIA 3  – Zakup bonów od partnerów sieciowych jest bardzo skomplikowany

W pierwsze kolejności należałoby zastanowić się, w jaki sposób można zaopatrzyć się w bony lub w karty podarunkowe do dużych sieci handlowych, z którymi współpracuje Lyoness i za zakup których otrzymamy korzyści. Otóż zasadniczo istnieją dwie możliwości – można je zamowić z dostawą kurierem do domu lub odebrać w tzw. punkcie sprzedaży bonów, które prowadzą niektórzy z partnerów handlowych MiŚP.

Chcąc je zamówić do domu, będzie to miało sens tylko w przypadku, jeśli nasze zamówienie będzie opiewać na kwotę co najmniej 900 zł. Poniżej tej kwoty zostaniemy obciążeni dodatkowymi kosztami za dostawę (22,50 zł). Ponadto trzeba wziąć także pod uwagę czas na realizację takiego zamówienia. Efektywnie nasze zamówienie w progu drzwi ujrzymy najwcześniej po dwóch-trzech dniach roboczych od zaksięgowania przelewu. Co to w praktyce oznacza? Że zamawianie bonów staje się sporym przedsięwzięciem, które musi zostać zaplanowane z aptekarską precyzją. Istnieje jeszcze możliwość łączonego zamówienia bonów np. ze znajomymi (tzw. zamówienie zbiorcze), ale nie zmienia to faktu, że taka forma zakupów (poprzedzona niezbędnym procesem zamawiania bonów) może z czasem stać się frustrująca i jest raczej mało seksowna, jak to ma w zwyczaju mawiać pewien pan. :) Oczywiście przy dużych zamówieniach (potrzebach konsumpcyjnych) cały proces przynosi pewne oszczędności, jednak przeciętny Kowalski, ktory nie planuje swoich zakupów z tak dużym wyprzedzeniem, raczej nie skusi się na to rozwiązanie. A nawet jeśli, to prawdopodobnie po pewnym czasie z niego zrezygnuje lub będzie to robił sporadycznie. Póki co, Bogusi pomysł zamawiania bonów kurierem nie przypadł do gustu, co nie zmienia faktu, że mnóstwo osób nawet z naszego otoczenia regularnie zamawia bony w ten sposób.

Mapa punktów sprzedaży bonów

Drugi sposób na wejście w posiadanie bonów dystrybuowanych przez Lyoness, to odebranie ich w jednym z ponad 170 punktów sprzedaży bonów. Wystarczy zorientować się, gdzie w swojej okolicy znajduje sie taki punkt i udać się do niego z wizytą. Cała procedura zakupu trwa chwilę i nie wiąże się z żadnymi wymogami, czy opłatami. Można kupić nawet jeden bon do Carrefoura za 10 zł. Nie każdy punkt sprzedaży jest perfekcyjnie zaopatrzony w bony, jednak zazwyczaj zakup bonów za kilkaset złotych do pobliskich sieciówek nie stanowi żadnego problemu. Punty sprzedaży bonów często są umiejscowione w centrach handlowych, dlatego dostosowywują swoje zaopatrzenie bonów do konkretnych sieciówek, jakie można znaleźć w tych lokalizacjach.

Zakup bonów w punkcie sprzedaży

Bogusia podczas wizyty w jednym z takich centrów handlowych, zakupiła bony do Carrefoura za kwotę 500 zł, które chwilę później wykorzystała w supermarkecie. W przeciwieństwie do innych form rejestracji transakcji (karta Cashback, zakupy online) kupując bony, korzyści za taki zakup (czyli m. in. cashback) wypłacane są od razu. Jak łatwo policzyć – do konta Bogusi dopisanych zostało 25 zł zwrotu pieniędzy (5% x 500 zł). Nieźle prawda?

Chcemy zwrócić uwagę na to, że wprawdzie zakup bonów dla wielu osób będzie uciążliwy, jednak ich zamawianie kurierem to nie jedyny sposób, bo można to zrobić w punktach sprzedaży bonów "od ręki". Nie mam zamiaru zachwalać bonów, jednak jestem przekonana, że nawet jeśli pewnego dnia w sieciówkach obsługiwana będzie karta Cashback, to bardzo prawdopodobne jest, że cashback za zakupy z jej użyciem będzie niższy, niż w przypadku zamówienia bonów do takiego sklepu. Wbrew pozorom istnieje całkiem spore gremium ludzi, którzy do bonów się przyzwyczaili, dlatego najlepszym rozwiązaniem w sieciówkach byłaby równoległa obsługa zarówno bonów, jak i karty cashback.

OPINIA 4 – Partnerów MiŚP jest mało i są bardzo drodzy

Mapa partnerów MiŚP

Jeśli chodzi o zagęszczenie sklepów z segmentu MiŚP w niektórych regionach, to trudno to nawet nazwać zagęszczeniem. Jest kiepsko i dopiero październikowe zmiany w ofercie Lyoness dotyczącej programu lojalnościowego dla MiŚP napawają umiarkowanym optymizmem. Wreszcie coś się ruszyło i praktycznie codziennie pojawiają się nowi partnerzy. Jednak zarówno dynamika tego wzrostu jak i fakt, że kumuluje się on praktycznie tylko w kilku wąskich obszarach Polski sprawiają, że dla Kowalskiego spoza "lyonessowych" terenów otrzymanie cashbacku w jego lokalnych sklepach jest bardzo trudne. Nie będziemy w tym miejscu przytaczać długiej listy potencjalnych powodów takiego stanu rzeczy, zrobimy to innym razem. Chcemy jednak zwrócić uwagę, że teraz wyjątkowo duży wpływ na przyłączanie nowych sklepów mają osoby zaangażowane w rozwój programu. Jedni z tej możliwości skorzystali i aktywnie pozyskują przedsiębiorców ze swoich terenów, inni nie. Efekty najlepiej widać na mapie.

Bardzo często słychać opinie o Lyoness, że partnerzy oferują uczestnikom swoje produkty lub usługi w wyższych cenach, aby zrekompensować sobie to, że od każdej takiej transakcji muszą zapłacić Lyoness prowizję. Nie twierdzę, że takie sytuacje nie mają miejsca, ale są to sporadyczne przypadki i należy je zgłaszać do Lyoness, który powinien podjąć interwencję. Podstawowym założeniem zawsze było, aby uczestnik udając się do firmy X otrzymał od przedsiębiorcy coś więcej niż inni. Coś, co zachęci go do powrotu, a być może większych zakupów. Oczywiście mowa o korzyściach Lyoness.

Zdecydowana większość partnerów MiŚP rozumie to założenie i konsekwentnie je realizuje. Jesli ktoś jednak uważa, że ceny u każdego z partnerów Lyoness są wyższe od pozostałych przedsiębiorców z tej samej branży i okolicy oznacza to, że zwyczajnie GADA GŁUPOTY. Partnerzy Lyoness odzwierciedlają cały rynek. Są wśród nich zarówno przedsiębiorstwa o bardzo konkurencyjnych cenach, jak i o wyjątkowo wysokich. Są tacy, których produkty i oferowane usługi są bardzo wysokiej jakości oraz nieuczciwi naciągacze.

Rejestracja transakcji u MiŚP

Bogusia doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Odwiedzając swoją rodzinę wybrała się do studia fryzur Kazar, w którym skorzystała z usługi farbowania metodą OMBRE. Wizytę poprzedziła telefoniczną rezerwacją, podczas której dowiedziała się, że koszt takiej usługi wyniesie 100zł. Realizacja usługi odbyła się na bardzo wysokim poziomie – wykorzystano farby przeciwalergiczne, dobrej jakości kosmetyki, było profesjonalne doradztwo i wysoki standard obsługi, kawa z ciasteczkiem i oczywiście w pełni satysfakcjonujący efekt końcowy.

Aktualny stan otrzymanych korzyści

Po realizacji usługi Bogusia poprosiła o rejestrację transakcji, co zostało uczynione. Dodatkowo otrzymała kartę Stałego Klienta Lyoness, z której w przyszłości będzie korzystać, a do salonu wróci przy najbliższej okazji. Nie było to pierwsze "Ombre" Bougusi i do tej pory płaciła za tę usługę różnie – czasem trochę mniej, jednak zazwyczaj więcej. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, Bogusia była bardzo zadowolona i żałuje, że studio Kazar znajduje sie tak daleko od jej miejsca zamieszkania.

Powyższy przykład pokazuje, że partnerzy w Lyoness są bardzo różni, a opinia że każdy z nich dolicza korzyści Lyoness do rachunku uczestnika jest nieprawdziwa i bardzo krzywdząca dla rzetelnych przedsiębiorców, którzy oferują swoje produkty i usługi wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach, a dodatkowo dają korzyści Lyoness. Tym, którzy nie dbają o klienta i stosują abstrakcyjną politykę cenową, z którą w parze nie idzie jakość, nie pomoże żaden program lojalnościowy. Nie dajmy się zwariować – partnerzy Lyoness to pewien wycinek polskich przedsiębiorców – są wśród nich zarówno perły jak i czarne owce. Oby tych pierwszych było jak najwięcej.

6 komentarzy dotyczących: “Opinie a Lyoness w praktyce – cz. III

  • 5 stycznia 2016 o 16:55
    Permalink
     IP: 78.133.229.150

    Serdecznie zapraszamy Panią Bogusię do Koszalina na wysmienite lody i ciasta. Cukiernia "Świat Lodów" poleca: lody gałkowe własnej produkcji, znany na całą Polskę tort Calvados, itp. Do tego wszystkiego, oczywiście korzyści w postaci, zwrotu gotówki oraz SP (punkty zakupowe) dla posiadaczy karty Cashback Lyoness. Ceny się nie zmieniają, a korzyści stanowią dodatkową wartość dla Stałych Klientów. Uwaga w cukierni z racji wielu wydarzeń okolicznościowych występują różnego rodzaju okazje, akcje promocyjne, szczególne oferty, wówczas dla posiadczy karty Cashback Lyoness, korzyści się łączą!!!

    Szczególnie w te bardzo zimne dni i nie tylko, GORĄCO Zapraszamy :-)

    Odpowiedz
    • 5 stycznia 2016 o 18:33
      Permalink
       IP: 89.71.170.71

      Przekażemy Bogusi zaproszenie, ale póki co raczej z niego nie skorzysta, bo leży w domu przeziębiona :(

      Odpowiedz
  • 5 stycznia 2016 o 20:17
    Permalink
     IP: 89.239.117.152

    Witam

    Jak juz Pani Bogusia przyjedzie po chorobie  do Koszalina to z chęcią zawiożę Panią do Świata Lodów, moją TAXI za cenę taką samą jak wożę innych klientów, nie tylko z lyo , jednakże z dodatkową korzyścią w postaci 3%CB + 4 SP. Ceny się nie zmieniają ,a komfort jazdy rośnie poprzez możliwość płacenia kartą płatniczą, darmowe wifi spot na pokładzie taxi czy rampa dla niepełnosprawnych pomagają osiągnąć większe zadowolenie z  jazdy moja Taxi. Zapraszam serdecznie. Royal Taxi 

     

    Odpowiedz
  • 7 stycznia 2016 o 07:10
    Permalink
     IP: 77.115.30.160

    A ja polecam sam program

    Odpowiedz
  • 9 stycznia 2016 o 11:40
    Permalink
     IP: 141.0.12.138

    Tylko Carrefour jest najdroższą siecią marketów. Mają nawet o 10% droższe produkty od najtańszej sieci. Czyli Bogusia myśli że oszczędza 25zł a tak w rzeczywistości dopłaca 25zł. Nieźle prawda? 😀

    Odpowiedz
    • 6 sierpnia 2016 o 14:24
      Permalink
       IP: 46.215.133.82

      Nie jest najdroższy… Są droższe… A mleko kosztuje podobnie jak u "żuka". A jakość większości produktów też jest inna, jeśli nie lepsza. Carrefour ma promocje na dżemy, których nie ma (zarówno promocji jak i dżemów) w innych sklepach. Trzeba kupować mądrze.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *