Opinie a Lyoness w praktyce – cz. II

Nasza koleżanka Bogusia niedawno została uczestnikiem programu lojalnościowego Lyoness, o czym pisaliśmy w poprzednim artykule, jednocześnie obalając opinię o tym, że rejestracja w Lyoness coś kosztuje. W drugiej części cyklu skupimy się na zakupach internetowych w sklepach, które umożliwiają otrzymanie zwrotu pieniędzy. O technicznym aspekcie funkcjonowania zakupów online w Lyoness pisaliśmy już kilka tygodni temu. Teraz sprawdzimy, jak to wygląda w praktyce.

OPINIA 2 – W Lyoness jest niewiele sklepów online, głównie bardzo drogich

Przegląd sklepów online

Na chwilę obecną wyszukiwarka wypluwa ponad 160 sklepów online. Są pośród nich niewielkie sklepiki, jak i zagraniczne molochy dobrze znane większości internautów i od lat funkcjonujące na rynkach zagranicznych oraz w Polsce.

Ilość sklepów online nie jest może zachwycająca i każdy z nas wymieniłby co najmniej pięć, których w Lyoness brakuje, ale z pewnością da się z nich wybrać coś interesującego. Najlepiej najpierw dobrze się porozglądać, a być może okaże się, że w niektórych z nich mieliśmy już okazję robić zakupy.

Tak było w przypadku Bogusi. W sklepie internetowym nexterio.pl, w którym miała już okazję składać zamówienia, tym razem znalazła w najniższej cenie w Internecie komplet zasłon, który chciała sprawić swojej siostrze jako świąteczny prezent. Za ten zakup również Bogusia otrzyma mały prezent – 2% zwrotu pieniędzy od wartości brutto transakcji.

Wyszukiwanie sklepów online na stronie www.lyoness.com

Bogusia zalogowała się więc na stronie Lyoness, wyszukała sklep nexterio.pl, a następnie poprzez przycisk "Kupuj online właśnie teraz!" przeszła do strony sklepu internetowego. Dzięki temu, że uprzednio zalogowała się na stronie Lyoness (i to najpierw z niej przeszła na stronę sklepu online), została zidentyfikowana i jej przyszły zakup będzie przypisany w systemie Lyoness do jej numeru ID (numeru uczestnika). Cały proces śledzenia sprzedaży i identyfikacji użytkownika odbywa się w tle (jest niewidoczny dla uczestnika) i bazuje na plikach cookies. Dlatego podczas dokonywania zakupów w którymkolwiek ze sklepów internetowych znajdujących się na stronie Lyoness, nie ma potrzeby wprowadzania swojego numeru ID lub karty w jakimkolwiek formularzu. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

Zakupy online - przejście na stronę sklepu

Składając zamówienie na stronie sklepu online odbywa się to w identyczny sposób, jak "bez Lyonessa". To, czy zarejestrujemy konto w sklepie online lub nie, czy podamy swoje dane, czy kogoś z rodziny, czy poprosimy o fakturę na siebie, czy na firmę ojca, metoda płatności – nie mają żadnego znaczenia. Transakcja i tak zostanie przypisana do numeru ID, na którym logowaliśmy się uprzednio na stronie Lyoness.

Po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym Bogusia powinna otrzymać od Lyoness automatyczną wiadomość e-mail, a zakup pojawi się w jej przeglądzie zakupów na stronie Lyoness. Nie dzieje się to jednak od razu, a według informacji z FAQ Lyoness może to trwać do 48h od momentu złożenia zamówienia. Bogusia otrzymała e-mail z potwierdzeniem po ok. 10 godzinach.

Co bardzo ważne – transakcja zakupu posiada status "Obrót jest nadal otwarty". Oznacza to, że została poprawnie zarejestrowana, jednak oczekuje na weryfikację i potwierdzenie przez obsługę sklepu online (ewentualne zwroty, braki na stanie magazynowym, etc). Do momentu jej potwierdzenia Bogusia nie zobaczy na swoim koncie żadnych korzyści (zwrotu pieniędzy). Zauważyliśmy, że większość transakcji potwierdzana jest w ciągu miesiąca od zakupu, jednak zdarza się, że trwa to dłużej. Wszystko zależy od danego sklepu online, zamawianych produktów, etc.

Potwierdzenie złożenia zamówienia w superkoszyk.pl

Kilka dni później nasza Bogusia dokonała kolejnego zakupu w drogerii internetowej superkoszyk.pl. Nigdy nie słyszała o tym sklepie, a trafiła na niego przypadkiem poprzez stronę Lyoness. Okazało się, że posiada bardzo szeroki asortyment, a większość produktów których szukała, oferowane są w niższych cenach niż np. w drogerii Rossmann, w której regularnie robi zakupy. Aby otrzymać darmową dostawę musiała złożyć zamówienia na min. 150 zł, jednak i tak planowała większe zakupy, więc nie stanowiło to dla niej żadnego problemu. Co ciekawe, jeszcze przed publikacją tego artykułu zakup ten został już rozliczony – potwierdzony przez obsługę sklepu (niespełna 10 dni od daty zakupu), a 4,70 PLN zwrotu pieniędzy przypisane do konta Bogusi.

Na stronie Lyoness w zakładce "Skorzystaj z promocji –> Aktualne Promocje" wyświetlane są różne oferty promocyjne sklepów internetowych w postaci rabatów, darmowej dostawy, etc. Można znaleźć tam zarówno akcje dedykowane tylko uczestnikom Lyoness, jak i standardowe promocje oferowane przez sklepy online wszystkim ich klientom – tym spoza Lyoness również.

Lyoness Cashback Bar - wyszukiwanie w Google

Bardzo ciekawą opcją dla osób, które nie zawsze mają czas na każdorazowe zaznajamianie się z aktualną listą sklepów online, w których można otrzymać cashback Lyoness, jest tzw. przeglądarka Lyoness lub Cashback Bar (wtyczka do przeglądarki). Są to dość przydatne narzędzia, jeśli często robimy zakupy online w różnych sklepach i nie mamy czasu sprawdzać na stronie Lyoness, czy w danym sklepie otrzymamy cashback od Lyoness.

Lyoness Cashback Bar - komunikat na stronie sklepu online

Po ich zainstalowaniu każdorazowo wyszukując w wyszukiwarce Google lub przechodząć na stronę sklepu online, wyświetla się komunikat, że w danym sklepie można otrzymać korzyści Lyoness. Dzięki temu nie sposób przegapić możliwości otrzymania cashbacku.

No to przyszedł czas na małe podsumowanie. Jeśli najważniejszym i jedynym kryterium przy zakupie online jest dla ciebie cena produktu, to faktycznie wielu sklepów online stosujących radykalnie niskie marże (a co za tym idzie najniższe ceny) nie ujrzysz ani w Lyoness, ani zazwyczaj w żadnym innym programie lojalnościowym oferującym jakąś konkretną wartość dodaną dla klienta. Jeśli jednak cena produktu to dla ciebie jedno z WIELU kryteriów i nie zawsze determinujące twój zakup, z pewnością na stronie Lyoness znajdziesz sporo interesujących sklepów online, w których podobnie jak Bogusia wcale nie musisz przepłacić, aby otrzymać korzyści Lyoness.

No bo kto z nas – internautów nie ma czasem ochoty zrobić prezentu rodzicom kupując im pobyt w SPA na Grouponie, rezerwując hotel na weekendowy wypad z rodziną przez booking.com, czy kupując jakiś droższy perfum dla żony w Sephorze? Czy jest w tym coś złego i czy każda osoba robiąca zakupy w tych sklepach jest idiotą tylko dlatego, że prawdopodobnie takie same lub zbliżone produkty można kupić w internecie gdzieś taniej?

Każdy ma swoje preferencje zakupowe i świadomość zasobności własnego portfela. Wbrew częstym opiniom Lyoness w żaden sposób nie ogranicza naszego wyboru i nie narzuca nam tego, gdzie możemy robić zakupy. Możesz robić zakupy w sklepach, które lubisz, a które nie są dostępne w Lyoness. Możesz robić też w tych, które lubisz i w których otrzymasz cashback z Lyoness. Czy jest w tym coś złego? Dla Bogusi i ponad 200.000 innych osób, które zarejestrowały się w Lyoness to po prostu forma oszczędności podczas codziennych zakupów.

3 komentarzy dotyczących: “Opinie a Lyoness w praktyce – cz. II

  • 20 grudnia 2015 o 11:26
    Permalink
     IP: 5.172.250.34

    No w końcu coś się zaczyna ruszać w tym Lyonessie, bo mijający rok był słaby. Obniżyli ceny – zaczęło przybywać nowych ph (może nie jakoś megadynamicznie ale jednak), pojawiło się TESCO z kartą podarunkową, oby tylko w koncu jakieś sieciówki przeszły na kartę cashback, bo bez tego lyo nigdy się nie rozwinie i niespopularyzuje do porządku.

    Odpowiedz
    • 20 grudnia 2015 o 12:14
      Permalink
       IP: 94.254.210.75

      Z tymi sieciówkami to jak wiadomo nie jest prosta sprawa. ALe od kilku tygodni w strukturach chodzą plotki, że coś jest na rzeczy i lyo w Polsce mocno działa, żeby w najbliższym czasie pojawiła się jakaś sieciówka na kartę. Za miesiąc lub dwa zobaczymy czy coś w tym było, czy to zwykła propaganda.

      Odpowiedz
  • 20 grudnia 2015 o 12:11
    Permalink
     IP: 193.203.44.137

    PROGRAM STAJE SIĘ CORAZ BARDZIEJ POWSZECHNY Z CORAZ WIĘKSZĄ ŚWIADOMOŚCIĄ ZE STRONY KLIENTÓW, UZYSKUJĄCYCH KORZYŚĆ W POSTACI ZWROTU GOTÓWKI = ZAKUPY TANIEJ!!!

    CELOWA STRATEGIA, PRZEMYŚLANA I ZAPLANOWANA OD SAMEGO POCZĄTKU = SIŁA REKOMENDACJI!!!

    KORZYSTAM W 100% Z PROGRAMU W CODZIENNYCH ZAKUPACH!!!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *