Nowy Program Stałego Klienta Lyoness

Kilka dni temu pojawił się szumnie zapowiadany nowy Program Stałego Klienta Lyoness (Cashback Solutions), więc postanowiłam mu się szczegółowo przyjrzeć.

Zasiał on w moim sercu ziarenko nadziei, że Lyoness w końcu wraca na właściwe tory i faktycznie chce pozostać konkurencyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw. Szczegółowy opis elementów, które wchodzą w skład Programu Stałego Klienta Lyoness możecie znaleźć w moim poprzednim artykule, jednak to, które z nich dostępne są dla przedsiębiorcy, od teraz zależeć będzie od wybranej przez niego opcji. A ma ich kilka.

Cashback Solutions aka Program Stałego Klienta Lyoness

Program dostępny jest dla przedsiębiorców w 3 wariantach cenowych. Nie będę przytaczała szczegółowych różnic pomiędzy każdym z nich, gdyż te informacje można znaleźć na nowej stronie, która ze znanej uprzednio LoyaltyProgram.com zmieniła się na Cashback Solutions.com. W żadnym wariancie nie jest już jednak oferowany tablet – i bardzo dobrze, bo uprzednio jego zakup był obligatoryjny (zawarty w pakiecie), a wielu przedsiębiorców posiadających już takie urządzenie nie widziało potrzeby płacenia za kolejne.

Warianty nowego Programu Stałego Klienta Lyoness

Co ważne i zupełnie niepodobne do wcześniejszej polityki cenowej Lyoness, najtańszy pakiet można nabyć już od 1270 PLN, czyli kilkukrotnie mniej, niż było to możliwe do tej pory. Lyoness najwyraźniej zrozumiał, że dotychczasowe opłaty to dla małych przedsiębiorców często kwoty zaporowe.

W najniższym pakiecie otrzymujemy m.in. branding naszego punktu handlowego, aplikację do rejestracji transakcji (M-Term app) i standardowo widoczność naszej placówki na stronie Lyoness oraz w aplikacji mobilnej. Aby otrzymać dodatkowe korzyści w postaci własnych kart full-brandingowych, możliwości rejestracji własnych klientów, czy dodatkowego oprogramowania (np. do tworzenia shopping point deals) musimy wybrać wyższy wariant. Brak możliwości rejestracji do programu własnych klientów to chyba największy minus najtańszego wariantu, ale na szczęście da się to w pewnym stopniu obejść. Mam nadzieję, że wiecie jak :) Natańsza opcja to taka wersja demonstracyjna programu dla tych, którzy chcą się przekonać czy ten produkt to właśnie to, czego szukają dla swojej firmy.

Kolejne warianty cenowe (2550 PLN lub 3820 PLN) dają więcej możliwości. Możemy już rejestrować w Lyoness swoich własnych klientów, otrzymujemy karty full-brandingowe (ilość zależna od wariantu) i dodatkowe oprogramowanie (zakres zależny od wariantu). Niestety w tych wariantach pojawia się dodatkowo opłata miesięczna – 104 PLN lub 255 PLN. Nie wiem jak wy, ale bardzo nie lubię opłat miesięcznych. Na szczęście nie są to jakieś kosmiczne kwoty w przypadku efektywnego wykorzystania programu. Dlaczego?

Bo jeśli miesięcznie którzykolwiek zarejestrowani przez partnera handlowego uczestnicy (np. jego klienci, rodzina, etc.) dokonają zakupów poprzez Lyoness (niekoniecznie u niego, u innych partnerów też) na łączną kwotę 10400 PLN, to otrzyma on bonus przyjacielski w kwocie 104 PLN [10400 PLN x (0,5%+0,5%)]. Zakładając że partner handlowy wyda 100 kart (zarejestruje 100 osób), wystarczy że średnio każda z nich dokona miesięcznie zakupów poprzez Lyoness w kwocie 104 PLN, aby korzyść w postaci bonusu przyjacielskiego zrekopensowała jego miesięczną opłatę w wysokości 104 PLN. 

Podsumowanie

To, co jest dobre, to fakt, że w końcu potencjalnie zainteresowany przedsiębiorca ma wybór. Nie musi już podejmować decyzji o przystąpieniu jako partner handlowy i jednocześnie płacić za dodatkowe produkty, które mogą (ale nie muszą) być mu potrzebne. Teraz sam może zadecydować, w jakim zakresie chce dołączyć do Lyoness. Sam wybiera to, co jest niezbędne do rozwoju jego biznesu. Może zacząć od  najtańszego pakietu bez miesięcznego zobowiązania i przejść na wyższy (o ile czuję taką potrzebę) w dowolnym momencie. 

Ale co równie ważne z perspektywy rozwoju Lyoness – wszyscy Lyconet marketerzy są teraz wynagradzani za każdą umowę podpisaną z przedsiębiorcami. Jest to około 20% (w zależności od wariantu cenowego) i w końcu ma to konkretne podstawy biznesowe, których brakowało do tej pory.

"Na lepsze zmienia się z Orange…"  – każdy z nas zna ten slogan. Moim zdaniem tym posunięciem Lyoness także zmienił się na lepsze. Oby jednak nie spoczął na laurach, bo jeszcze wiele pozostało do zrobienia.
 

Komentarz dotyczący: “Nowy Program Stałego Klienta Lyoness

  • 6 października 2015 o 16:54
    Permalink
     IP: 94.42.159.33

    W końcu obniżyli te ceny – to była chyba największa przeszkoda do tej pory. Teraz jest light … Mamy Light :)  i wybór!!!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *