Lyoness Service Pack – Shopping Point Deals

LYONESS SERVICE PACK

Jakiś czas temu pisaliśmy o nowych korzyściach Lyoness w postaci Shopping Points, które można wykorzystać w ramach oferowanych przez partnerów handlowych Shopping Point Deals (promocyjnych ofert specjalnych). Wtedy skupiliśmy się bardziej na konsumentach, tym razem więcej uwagi poświęcimy Lyoness Service Pack, czyli podstawowemu narzędziu umożliwiającemu tworzenie deali przez partnerów handlowych, zawierającemu także moduł służący przeglądaniu transakcji zarejestrowanych swoim klientom oraz sprawdzaniu statusu faktur za pośrednictwo handlowe. Wszystkie te elementy wchodzą w skład Programu Stałego Klienta Lyoness dla MŚP.

SHOPPING POINT DEALS

Aby zarządzać dealami, po zalogowaniu się jako partner handlowy z górnego menu wybieramy odpowiednio: Lyoness Solutions >> Shopping Point Deals. Naszym oczom ukaże się lista aktywnych deali. Jeśli żadnego jeszcze nie posiadamy, klikamy na przycisk Utwórz. Wyświetlony zostanie dość obszerny formularz, jednak po kilkurazowym przebrnięciu przez niego, tworzenie nowych deali staje się bardzo intuicyjne i zabiera dosłownie chwilę.

Data rozpoczęcia i data zakończenia

Shopping Point Deals - Data rozpoczęcia i zakończenia

W te pola wprowadzamy okres, w którym tworzony przez nasz deal będzie aktywny, czyli dostępny dla uczestników programu. Jeśli pozwala ci na to twoja działalność oraz charakter deala, warto rozważyć wprowadzenie dłuższego okresu aktywności deala – co najmniej jeden miesiąc, a najlepiej trzy. W przypadku dużego zainteresowania ofertą nie będzie konieczności jego przedłużania i tracenia niepotrzebnie czasu. Jeśli nie będzie się cieszył powodzeniem, w każdym momencie można skrócić okres jego emisji.

Nazwa

Shopping Point Deals - nazwa Deala

Powinna oddawać charakter promocji i stanowić zachętę do zapoznania się ze szczegółami oferty. Warto rozważyć wykorzystanie chodliwych zwrotów takich jak: Zniżka X%, Rabat Yzł czy Dwa w cenie jednego. Oczywiście to tylko przykłady – nazwa deala to element na który konsument zwraca uwagę w pierwszej kolejności, a więc wskazane jest, aby była możliwie jak najbardziej przyciągająca uwagę zainteresowanego, nawet jeśli wspomniany rabat czy zniżka dotyczy tylko wybranego asortymentu.

Opis

Shopping Point Deals - opis Deala

To pole umożliwia wprowadzenie wszelkich szczegółów związanych z warunkami danego deala. Warto skupić się na tym, aby zawarte w nim informacje rzetelnie i wyczerpująco opisywały to, co i na jakich warunkach może zyskać klient, jeśli zdecyduje się na jego zakup (wymianę uzbieranych Shopping Points). Wprowadzanie w błąd lub niewystarczająca ilość informacji zemści się bardzo szybko – nikt nie lubi kupować przysłowiowego kota w worku, a rozgoryczony lub niedoinformowany klient to ZŁY klient 😉

Rodzaj Shopping Point Deal

Shopping Point Deals - Rodzaj Deala

Do wyboru mamy 3 opcje w zależności od specyfiki naszej oferty.

Deal cenowy

Jeśli decydujemy się na obniżenie ceny konkretnego produktu o konkretną kwotę, wybieramy Deal cenowy.

Przykład 1: 

W restauracji przy zakupie np. 3 piw (każde za 8zł), czwarte otrzymujemy gratis. Cena początkowa to 32zł (4 x 8zl), natomiast cena po rabacie to 24zł (3 x 8zł).

Przykład 2:

Jeśli posiadamy jakieś gratisy od dostawcy lub produkty, które standardowo mamy na bardzo wysokiej marży, możemy przygotować kosmicznie atrakcyjną ofertę dla nowych klientów, którzy miejmy nadzieję oprócz produktu z deala, zakupią jeszcze inne rzeczy i dadzą nam zarobić :)

Deal rabatowy

Umożliwia nam wprowadzenie rabatu procentowego przy założeniu określonego minimalnego obrotu (wartości koszyka). Dzięki temu możemy przyznać dany rabat mając pewność, że zrównoważy się on z ustaloną wartością zamówienia, czyli kryjącą się za nią marżą. W niektórych branżach rabat na cały asortyment może być bardzo ryzykowny, jednak bez problemu ewentualne ograniczenia dla rabatowanych produktów można zawrzeć w opisie.

Przykład 3:

Rabat 10% przy zakupie dowolnych produktów na kwotę co najmniej 300zł. Taki wariant deala umożliwia nam kreację promocji, która służy zwiększeniu średniej wartości koszyka.

Przykład 4:

Rabat 5% przy zakupie materiałów budowlanych na kwotę co najmniej 500zł z wyłączeniem cementu.

Jeśli zachodzi potrzeba ograniczenia maksymalnej wartości rabatowanej kwoty np. 1000zł, Lyoness niestety nie udostępnia odpowiedniego pola w tym celu. Można to jednak także zrobić w opisie deala.

Deal o stałej wartości

Funkcjonuje bardzo podobnie do deala rabatowego z tą różnicą, że zamiast procentowej wartości rabatu definiujemy rabat w formie kwotowej. Pozwala nam to na przyznanie rabatu w określonej kwocie i dla określonej minimalnej wartości zamówienia. Jednocześnie kwota rabatu pozostaje stała nawet, jeśli wartość zamówienia kilkukrotnie przekracza założoną przez nas wartość minimalną.

Przykład 5:

Rabat 20zł w centrum SPA na jakikolwiek zabieg kosmetyczny za minimum 150zł.

Ilość dostępnych wariantów dealów może nie jest oszałamiająca (trzy), jednak kreatywne podejście i odpowiednia kalkulacja pozwolą na dość znaczny zakres swobody podczas ich tworzenia.

Shopping Points

Shopping Point Deals - Wartość Deala wyrażona w Shopping Points

Wartość SP za jaką będzie można nabyć deal jest obliczana automatycznie przez system na podstawie wprowadzonych powyżej wartości. Standardowo 1 SP powinien mieć wartość pomiędzy 22.50zł, a 45zł – taki przelicznik narzuca Lyoness celem usystematyzowania atrakcyjności ofert. Jeśli Twoja oferta pokrywa się np. z tą z przykładu trzeciego, 30zł rabatu (10% z 300zł) powinno być mniej więcej wycenione na od 0.65 do 1.3SP. Stosowanie maksymalnego przelicznika (1SP = 45zł –> a więc 30zł rabatu = 0.65SP) powoduje, że deal jest dostępny dla większej grupy docelowej. Korzystanie z minimalnego przelicznika (1SP=22.50zł) niepotrzebnie ogranicza możliwość skorzystania z deala przez potencjalnych klientów z niewystarczającą ilością zebranych Shopping Points.

Obraz

Shopping Point Deals - Dodatkowa fotografia dla Deala

W tej sekcji możemy załadować zdjęcie, które wyświetlone będzie wraz z dealem. Nie jest to pole obowiązkowe. Jeśli jednak posiadasz interesującą grafikę związaną z oferowanym dealem, warto ją zamieścić, gdyż stanowić będzie dodatkowy element przyciągający uwagę odbiorcy.

Ważność

Shopping Point Deals - Okres ważności Deala

W tym miejscu ustalamy, ile czasu klient będzie miał od momentu wymiany swoich Shopping Points na deala, do jego realizacji (realnego wykorzystania) w twojej firmie. Minimalna wartość to miesiąc. Jeśli po tym czasie klient nie zapuka z nim do drzwi twojej firmy i go nie zrealizuje, deal (i wykorzystane na niego przez klienta Shopping Points) przepada.

Dodatkowo możliwe jest także ograniczenie możliwości realizacji deala przez klienta do konkretnych dni tygodnia oraz przedziału godzinowego. Jest to świetny sposób na pozyskanie dodatkowych klientów w momentach okresowego ich deficytu.

Grupa docelowa

Shopping Point Deals - Grupa docelowa Deala

Tutaj ustalamy to, do kogo chcielibyśmy skierować naszą ofertę. Mówiąc wprost – jakiej grupie uczestników będzie się wyświetlał nasz deal zakładając, że mają oni wystarczającą ilość SP. Jeśli wybierzemy nowych klientów, nasz deal będzie wyświetlał się tylko uczestnikom, którzy do tej pory nigdy u nas nie robili zakupów. Jeśli wybierzemy obecnych klientów, deal będzie dostępny tylko dla osób, które korzystały już z naszych usług. Nie ma możliwości stworzenia deala, który byłby dostępny zarówno dla nowych jak i obecnych klientów, co jest dużym niedopatrzeniem ze strony Lyoness. Można to jednak obejść poprzez stworzenie dwóch podobnych dealów, z dwoma różnymi grupami docelowymi dla każdego z nich. Ponadto możemy wybrać także płeć, przedziały wiekowe oraz promień od lokalizacji naszej firmy, w którym mieszkający uczestnicy, będą mogli skorzystać z naszego deala. Po kliknięciu w przycisk Przelicz na nowo dowiemy się, jaka jest szacunkowa ilość uczestników, która będzie miała możliwość skorzystania z naszego deala. Możemy także nie ograniczać geograficznie dostępności deala – wystarczy, że w takim wypadku wybierzemy opcję Pokaż Shopping Point Deal wszystkim Uczestnikom w moim kraju. Jeśli ilość asortymentu w promocji mamy ograniczoną, możemy także ograniczyć ilość dostępnych deali.

JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE?

Lista wszystkich deali dostępnych dla danego uczestnika widoczna jest na stronie Lyoness. Aby je zobaczyć, należy po zalogowaniu wybrać odpowiednio: Zrealizuj Shopping Points >> Shopping Point Deals. Po wymienieniu Shopping Points przez uczestnika na konkretnego deala, jest on widoczny w jego biurze internetowym w zakładce Bony. Można go wydrukować lub pokazać wyświetlonego na smartfonie. Jeśli deal zostanie zrealizowany u partnera handlowego poprzez M-term, informacja ta jest odnotowywana w systemie i właściciel ma w nią wgląd. Można więc przeanalizować skuteczność danej akcji (deala).

O skuteczności deala decyduje jego atrakcyjność. Nie ma sensu tworzenie deala, z którego aby klient mógł skorzystać, musi spełnić 20 dodatkowych warunków. Deal powinien być możliwie jak najbardziej prosty i czytelny oraz oferować jak najwięcej za jak najmniej. Brzmi prosto, jednak pogodzenie interesu przedsiębiorcy z realną zniżką dla klienta, zwłaszcza w niektórych branżach, może okazać się nie lada wyzwaniem.

ZALETY

  • Łatwość dotarcia z ofertą do konkretnej grupy docelowej
  • Możliwość kreowania odmiennych strategii marketingowych dla stałych jak i nowych klientów
  • Precyzyjne dotarcie do klientów w okresach obniżonej aktywności zakupowej
  • Alternatywa dla przedsiębiorców bez wystarczających zasobów do zakupu indywidualnego rozwiązania
  • Pełna kontrola promocji dzięki dedykowanemu interfejsowi
  • Profesjonalne narzędzie dla przedsiębiorców szukających innowacyjnych rozwiązań

WADY

  • brak możliwości marketingowego wykorzystania Shopping Points przez partnerów handlowych, które zbierają w wyniku korzystania z deali przez ich klientów
  • brak możliwości utworzenia deala, którego wartość jest niższa niż 0.25 Shopping Point (nie da się przecenić pojedynczych produktów w niskiej cenie)
  • maksymalna ilość aktywnych Shopping Point Deals została ograniczona do 6
  • brak możliwości przypisania konkretnych deali do poszczególnych placówek partnera handlowego
  • brak dedykowanego pola do wprowadzenia maksymalnej wartości transakcji, dla której można realizować dany deal
  • brak możliwości utworzenia deala dostępnego zarówno dla stałych jak i nowych klientów
  • nieprecyzyjne komunikaty błędów podczas ustalania wartości deala

2 komentarzy dotyczących: “Lyoness Service Pack – Shopping Point Deals

  • 13 czerwca 2015 o 08:54
    Permalink
     IP: 83.28.33.29

    długo się naczekałem na kolejny artykuł. Przez chwilę nawet myślałem, że już odpuściliście 😉 Jeśli chodzi o deale, to jak dla mnie (mam 3 placówki z 2 odrębnymi działalnościami w programie) największy problem to limit deali. kto to w ogóle wymyślił i po co? jak mam z tego w pełni korzystać, jeśli mogę zrobić tylko po 2 deale na placówkę? dla mnie to spore NIEPOTRZEBNE ograniczenie! 

    Odpowiedz
    • 13 czerwca 2015 o 14:13
      Permalink
       IP: 213.76.124.39

      Szczerze mówiąc też nie widzimy żadnego uzasadnienia w tym limicie. Wydaje nam sie, że podczas projektowania tego modułu, ktoś zapomniał o tym, że niektórzy partnerzy mają więcej niz jedną placówkę w programie. No i tak zostało. Pytaliśmy jakieś 2 miesiące temu, czy to zostanie zmienione (dostosowane) i dostaliśmy odpowiedź, że "propozycja modyfikacji została skierowana do naszego działu informatycznego". Póki co bez rezultatu.

      Sugerujemy, zgłaszać ten problem indywidualnie – większa ilość zgłoszeń powinna nadać temu wyższy priorytet.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *